Uludağ Ü. İlahiyat Fakültesi Dinler Tarihi Anabilim Dalı

Teselli

Peygamber Efendimiz ilk vahiyle muhatap olduğunda, ürpermiş ve ürkmüş vaziyette eşi Hz. Hatice'nin yanına gelmişti. Kâinatın efendisi "Korkuyorum" dedi eşine.
Hz. Hatice, O'nu şöyle teselli etti:
"Öyle deme. Allah'a yemin ederim ki, Cenâb-ı Hakk hiçbir vakit seni utandırmaz. Çünkü sen, akrabanı gözetirsin. İşini görmekten âciz kimselerin ağırlıklarını yüklenirsin, Fakire verir, kimsenin kazandıramayacağını kazandırırsın. Misâfiri ağırlarsın. Hak yolunda zuhûr eden olaylarda halka yardım edersin..."
---
Terör olayları ve yaşadığımız diğer sıkıntılar bana hep bu olayı hatırlatıyor.
Sanki Hz. Hatice bizi de teselli ediyor ve bir ana şefkatiyle diyor ki:
"Ey Türk Milleti! Korkmayın! Siz sadece kendi vatandaşlarınızı değil, Suriye'deki, Filistin'deki, Mısır'daki, Irak'taki ve daha başka yerlerlerdeki kardeşlerinizi gözettiniz. Âciz kalanlara yardım elinizi uzattınız. Fakiri sahipsiz bırakmadınız. Ülkenize gelen misafirlerinizi ağırladınız. Hak yolunda insanlara yardım ettiniz.
Korkmayın! Cenab-ı Hakk hiçbir vakit sizi utandırmaz."



Share:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

TÜRKİYE'DE DİNLER TARİHİ ÇALIŞMALARI

İLETİŞİM FORMU

Ad

E-posta *

Mesaj *

Translate

En Çok Okunanlar

ZAMAN GEZGİNİ