Uludağ Ü. İlahiyat Fakültesi Dinler Tarihi Anabilim Dalı

Kötü Örnek Emsal Teşkil Etmez

Eskiler kötü örnek emsal teşkil etmez demişler.

İmdi ben kalkıp desem ki falanca falanca tarihçiler yakın tarihi saptırıyorlar. Zaten tarih bilimi bu ülkede halkın aklını karıştırmak ve basiretini yok etmek için kurulmuştur. 

Evet böyle desem ve lütfedip bazılarını da hâriç tutsam, herhalde tarihçilerin çoğu ya aklımı yitirdiğimi düşünür beni ciddiye almaz ya da kibar veya kaba dille haddimi bildirirdi.

Ya hukukçulara ne demeli? Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde 375 oy şartını getiren, başörtüsü yasağını getiren, onayan, sudan bahanelerle parti kapatan hukukçulara bakıp onları külliyen itham etsem, hukuk fakültelerini İngilizlerin ülkemizdeki ayağı diye yaftalayıp kapatılmalarını ima etsem, yine aklımdan şüphe edilirdi herhalde.

Bana derlerdi ki birazcık insaniyetten nasibin kaldıysa, çıkıp özür dile. Dinden birazcık nasipdar oldunsa çık helallik iste.

Eğer bunları da yapmasaydım, bu ülkenin kurumlarını yıprattığım için yüzüne tükürülesi bir tür vatan haini olmaz mıydım?

Bir nesnenin, eşyanın veya kurumun kötüye kullanılması o şey veya kurumun fitne yuvası ve mahza zararlı olduğunu göstermez. Bunu herkes bilir elbet. Ben bilemeseydim, bana kuş beyinli demekte haksız olmazdınız. Hem de hiç.

Eleştiri hakaret olarak icra edilmemeli ve eleştiren de kendisini "Ya benimsin ya kara toprağın" arabesk tavrıyla hareket/hakaret eder bir cahil kuş beyinli durumuna düşürmemelidir, vesselam.
Share:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

TÜRKİYE'DE DİNLER TARİHİ ÇALIŞMALARI

İLETİŞİM FORMU

Ad

E-posta *

Mesaj *

Translate

En Çok Okunanlar

ZAMAN GEZGİNİ