Uludağ Ü. İlahiyat Fakültesi Dinler Tarihi Anabilim Dalı

Loca veya Localar Hayal Ediyorum!

Ahilik sisteminden mülhem olarak bir loca veya localar sistemi hayal ediyorum. Hayal ettiğim loca, bir güven ve zarafet merkezi olarak çalışıyor. Locaya üye olan kuruluşlar, helal ve haramlara dikkat etmeyi, maliyetin üzerinde belirlenmiş bir yüzdeliğin üzerinde kâr marjı koymamayı, müşterilerine nezaketle davranmayı taahhüt ediyorlar. Bu ve benzeri prensiplere uygun hareket etmeyenler, locanın şikayet veya müşteri ilişkileri masasına şikayet ediliyor. Loca her şikayeti dikkate alıyor ve bölge/mahalle sorumlusu aracılığıyla şikayetin haklılığını/haksızlığını inceliyor. Şikayet haklıysa, kuruma uyarı cezası veriyor ve varsa müşterinin zararını tazmin ettiriyor. Benzer şikayetler artarsa, o kişinin loca üyeliği iptal ediliyor. Şikayet haklı, ama yerel loca sorumlusu görevini layığıyla yapmadığı için işlem yapılamamışsa ve bu durum tespit edilmişse, yerel sorumlu görevden alınıyor.

Ben tüketici olarak biliyorum ki, bu locaya üye kuruluşlar işlerini iyi yaparlar, helali haramı bilirler. Yüksek kâr marjları koymazlar. Şikayetlerim dikkate alınır ve gereği yapılır. Benim şikayetim olmasa bile, locanın müfettişleri düzenli olarak bu şirketleri haberli-habersiz denetler.

Memur mantığıyla değil, özel şirket mantığıyla işleyen böyle bir loca veya localar olsa, gönül huzuruyla o locaya bağlı şirket ve markalardan alışveriş yapmayı, diğerlerine tercih etmez misiniz?
Sizce gerçekleştirebilecek bir hayal olabilir mi? Ne dersiniz?
Share:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

TÜRKİYE'DE DİNLER TARİHİ ÇALIŞMALARI

İLETİŞİM FORMU

Ad

E-posta *

Mesaj *

Translate

En Çok Okunanlar

ZAMAN GEZGİNİ